Stöld i omklädningsrummet

Tiden bara flyger iväg nu när man jobbar. Svårt att hinna med allt annat. Idag har jag varit ledig och det blev en sväng till Emmaus, haha, jag blev så sugen, med mamma o Stoffe. Jag hittade mig ett par skor, som kankse kunde varit någon storlek mindre, men vafan, 65 kronor liksom. Som hittat. Jag köpte mig även en bok. Det var nästan mamma och Stoffe som shoppade mest trots att de knappt inte ville åka. Där ser man hur det kan bli.

En liten händelse som hände i fredags; min plånbok blev stulen. Yeehees, i omklädningsrummet på jobbet. Kul. Tacktack, du som tog den. 300kr hade jag löst i den. Skit samma i dom, det som blir lite värre är mitt körkort, även bakomatkort. Det kommer att gå åt pengar till det nu. Fan. Måste fixa nya lånekort, patientbricka och medlemskort. Detta är så jävla kul. Tänk om personen bara kunde ha tagit allt, men lämnat kvar mina kort. Bakomatkortet hann jag spärra. Tur de, nyinkommen lön fanns där. Jävla idiotjävel. Ibland undrar man hur det står till med moralen hos människor. Jag skulle aldrig ens tänka tanken, alldra mindre utföra handlningen. Jag skulle vara så jävla rädd hela tiden och mitt samvete skulle dö. Nej, jag är inte gjord för att vara en simpel tjuv, jag har inte staken till de. Om man nu kan säga att tjuvar har stakar? Kanske man inte kan, jag menar.. Vad finns modigheten i det hela? Dom är snarare jävligt fega, det är jag, vi som inte snor som är modiga. Vi kan stå emot den frestelsen att ha dedär lilla extra, stå emot att förstöra en annan medmänniskas, dag/liv. Jag är en modig människa med moral. Vad är du?


Litet extra inlägg: Du Paul, jag är mycket väl medveten om att jag gör "reklam" för min blogg. Det var inte så jag menade. Jag har själv valt detta, grejen är det att jag, som person har börjat att cencurera mig själv, i många lägen. Jag har alltid, nästan, haft min adress skriven på msn, men innan kunde jag iaf skriva det jag ville här, utan att jag själv skulle cencurera. Saken är den att jag hade funderingar i huvudet som jag gjorde om i ord för en gångs skull. Därav mitt inlägg. Thats it. Predikan om att jag får skylla mig själv osv, osv, den undanbers, det var inte de jag ville uppnå av allt.
2007-07-15 @ 19:48:40 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91