STUDENTEN

Studenten är tagen och gymnasietiden är förbi. Det trodde jag aldrig, nu är den borta, borta, borta.

I torsdags i skolan bestämde vi oss för att åka iväg och bada. Gänget som badade bestod av mig, Carro, Jenny, Malin, Pudding, Markus, Emil, Mathias, Danne, Jacob... Trodde att det skulle vara mycket kallare än vad det var, årets första dopp ute var det för min del iaf. Det var riktigt trevligt och mysigt, även om det bara var ett snabbdopp. Vi åkte tillbaka och jag träffade mamma, gick på stan en sväng och sen åkte vi hem. Jag åkte ocyh hämtade rosor som jag satt och pysslade med bra länge. Så småningom hamnade jag i säng..

05.45 ringde klockan på fredagsmorgonen. SISTA DAGEN! Emil och Markus hade champangefrukosten hos sig och jag måste säga att jag tycker det blev mycket lyckat! En aningen kallt var det dock, men klassen värmde. Vi åkte buss till skolan, i den var det ett stort ståhej! Vi kom till skolan, glada i hågen. Tog kort, gick till Aulan och där var det väääldigt segt, förutom i slutminuterna när Peter kom och gjorde sitt härliga framträdande! Då kände man att det var sommar och student. Något som drog ner lite på dagen var att Janni råkade skada sig, sprickor i foten. Stackars gumman, men jag är stolt att du kämpade dig igenom dagen med inte allt för många ledsna miner! Vi gick till matsalen, detta blev vår SISTA MÅLTID tillsammans, tråkigt nog. Efter det samlades vi i klassrummet, Thomas höll ett kort litet tal till skillnad från vissa andra. Det var nästan så att tårarna kom, man visste inte hur man skulle bete sig... Vi fick betygen och därefter gick vi, väntade o väntade på att vi skulle springa ut. Plöstigt stod vi där på släpet, sprang ner för den röda mattan, fick en jävla massa blommor. Då var det slut!
Vi gick ner till parken, satte oss i bilen och åkte runt, runt. Helt underbart. Sen åkte jag hem, åt och drack :P
Fick skjuts av Johanna till Kalmar, förfestade lite i hennes bil, men det blev många skratt måste jag säga. Det blev Vallen och fest. Trevlig kväll, bortsett från ett par saker. Men men..

Sommaren är här och skolan ligger i det förflutna. Det känns ganska tomt på något sätt, jag kommer sakna er!! <3 Ni har gett mig så mycket under dessa 3 år. Tack allesammans för att ni gjorde dessa 3 åren så fina trots allt!

(bilder kommer någon gång)

2007-06-09 @ 18:30:05 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91