Död

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33731&a=792084&lid=puff_792084&lpos=rubrik

Det är hemskt. Alkoholen får en att göra dumma saker när den inte tars i måttliga mängder. Där ser man hur snabbt livet kan ta slut. Hur lätt det är att mista någon, ändå tar man allt för givet. Jag vet att jag tjatar om det, men.. vi människor har dock en förmåga att ta allt för givet. Tänk på denne pojkens föräldrar och anhöriga. I tidningen idag på morgonen stod det att man ännu inte hade hittat honom, men tänk..några timmar var han hittad, död. Jag vet inte vem det var, men tanken på att det bara är 6 min ifrån mig, att jag var i Kalmar samma natt som detta hände, det är hemskt nog. Tanken på att veta att någon i ens närhet visste vem det var (inga namn), det är även det tillräckligt. Tanken på hur hemskt den skoldagen var för dem i den skolan, det är också tillräckligt. Jag vet hur hemsk en sån dag är i skolan. Jag vet. Två gånger har jag upplevt en sån skoldag. Det är mer än nog. Två gånger är två gånger för mycket. Snälla alla där ni ute, även jag själv, ta det lugnt med alkoholen. Ha sällskap under nattens gång. Jag sänder en tanke till er som stod honom nära, han kommer alltid att finnas där, glöm aldrig det.
 

Det har varit en lugn dag. Glidig. Bara lyssnat på när klassen har redovisat diverse saker för att sedan träffa Victor igen lite senare. Det är inte dåligt att gå från Kungshall till stan på ca. 5 minuter. Ganska bra faktiskt. Förutom detta har jag även varit och tränat. I morgon blir det en lång dag med jobb.  Men men, det blir lite pengar iaf.
2007-03-26 @ 21:57:37 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91