Snickerskakor-recept

Dagen har varit ganska roande idag på sina håll. Dessvärre har jag abstinens nu, tråkigheten har tagit över. Så jävla pissigt tråkigt jag har det!
Har bakat snickerskakor, dom blev goda! Rekommenderar det! Nu har jag nyss ätit och väntar på att jag ska diska. Sen efter det får jag väl ta och leka lite med mina naglar eller något. Vill hitta på något men vad fan ska jag göra?! Finns ingen att umgås med här, ingen är på msn för alla är ute och festar! Hade inte mamma stoppat mig så hade jag frågat om någon ville ha mig som fyllechaffis och sen stannat i Kalmar med Malin om hon vore där. Men så blir det såklart inte! Varför skulle det bli som jag vill?!

Recept:
1 burk jordnötssmör
1 dl stösocker
2 dl ljus sirap
1 tsk vaniljsocker
9-10dl cornflakes
1 chokladkaka på 250g. Valfri färg :P

Häll i stösockret, jordnötssmöret och sirapen i en gryta. Värm det så att det smälter samman. Det ska inte koka! Rör medans! När det är klart så tar du av det, blandar i vaniljsockret och cornflakesen. Sen bere du ut det i t.ex. en djup ugnsform med bakplåtspapper. Sätt in det i kylen och låt det svalna, samt stelna lite. Smält sedan chokladen på valfritt smidigt sätt. Bred ut det över geggan :P In i kylen och låt det svalna igen. MUMS! :P
2007-03-09 @ 19:12:27 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91