Akuten

Otursdag för mig igår. Först trasslade jag in mig i en kabel och fick en röd rand över högerhanden som övergick till ett blåmärke. Strax innan halv elva då mitt skift var slut klämde jag handen. Orkar inte gå in på detaljer. Högra handens pekfingerknoge gick mest åt skogen. Det svullnade upp, det var blodigt och mysigt. De andra hade lite smått med panik medan jag undrade vad som hade tagit åt alla. Visst, jag kanske var i något lugnt chocktillstånd, jag vet inte. Det är lite suddigt över de snabba händelsemomentet. Efter mycket om och men så blev de en tripp till akuten i Kalmar. Framme där typ 00.. Sjuksköterskor kom och gick, till slut kom en doktor. Han sa att något kunde kanske vara brutet så de spjälade hela min arm.. klmupigt blev det. Hemma runt 03 och somnade efter 04. Mamma väcker mig vid 07.10 och de visar sig att jag ska tväg 07.30. Stressa. Framme i kalmar 08.30, upp till röntgen, ner till akutmottagningen, vänta på ortopeden. Inget var brutet, får remiss till arbetssjukgymnastiken, går ner dit.. Får massa rörelsemojssaker jag ska få göra i flera veckor framåt för att det ska läka rätt och inte ge några men. Hmm, de kanske var lite småilla iaf? Hemma 13.30... Trött.. Åker iväg till Alstermo för att fylla i massa saker, vilket krångel. Hemma vid 15.30..

Idag ska jag alltså inte jobba, gud vad konstigt? I morgon ska jag försöka att jobba iaf. Får se hur de ska gå när man behöver båda händerna o alla fingrarna.. Yay..



Allvarligt talat känner jag bara för att sätta mig ner och gråta. Detta fungerar fan inte, inte det minsta. Man kan inte vara omtyckt av alla, men att få veta det såhär.. Visst, lite har jag förstått, men detta? Nä, fan, jag vill inte mer. Det gjorde så ont, det är inte mitt fel, det är inte jag.. Jag försöker så gott jag kan, mer kan jag inte.. Ett pyskiskt slag i magen var vad det hela var. Tack ska ni ha, verkligen.

Det känns inte bra när ni inte mår bra, vill kunna skicka ut lite magiskt pulver och göra alla glada och lyckliga, det fungerar väl inte så skulle jag tro..

Ännu en gång närmar sig min födelsedag, ännu en gång längtar jag inte, ännu en gång blir allt fel, ännu en gång mår jag inte bra.



Grattis pappa på födelsedagen idag!
2007-10-09 @ 16:40:07 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91