Studenten...tog jag förra året

Jag läste i tidningen förut. Idag ska de ta studenten på Åkrahällskolan. Det känns lite som en flashback. Minnen kom tillbaka när jag läste. Förra året var det vi som gick ut på scenflaket. Vi som gick ner från det. Vi hade en fin dag, men jävligt varm, lika varm kommer denna inte att bli, men det är på håret. Tänk. Tiden går så jävla fort ibland! Studentfrukosten, man var trött, kall och lite gla' i hatten. Vi åkte bussen till skolan från Andebergarna. Vilken status, vi åkte buss! Haha! Vi gick in på skolan, samlades, drog till aulan, fick höra gympaläraren sjunga härliga, gamla, dängiga låtar med ös i, för sista gången. Janni som skapade sprickor i sin fot. Därefter var det käk, som vi smet från ut till Lotta som satt gömd o drack o behövde hjälp att dricka upp allt. Upp till klassrummen, få betygen. Stå i skolan o vänta på att SP3A skulle ropas ut. Sen gick allt snabbt! Rätt som de var satt vi i vår raggarbil o körde mcdriven på donkan. Fan så rätt. Ja, vilken dag, vilka minnen. Låg tid tog det till studenten och snabbt som fan var den dagen över.

Idag ska jag inte ta studenten, nej, idag ska jag in till Kalmar med Mathias. Men först ska jag kanske lägga mig ute ett par minuter och bara filosofera. För det är jag bra på, MVG, om vi ska se tillbaka.


Ha en bra dag allesamme!
2008-06-05 @ 11:20:03 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91