Chockerande händelse

Ja mina kära vänner. Dagen fick en minst sagt oväntat och obehagligt avslut. Jag jobbade i affären i Målerås igår. Städade hela dagen lång sen slutade jag runt 16.00-16.30. Jag kom hem och så duschade jag och 1½ senare så säger min bror till mig efter ett samtal "Affärern har blivit rånad!" Jag blir helt kall i kroppen och vill åka ner till affären. När jag var påväg stoppade en snubbe mig och började prata om detta. Han sa att innan stängning hade han som har affären inte ring polisen så jag ringer 112 för att se så att polis var på väg och det var dom. Med 3-4 bilar, tekniker och hundpatrull.

Jag kommer ner till affären chockad och rädd. Rånarna hade hotat med kniv samt yxa. Yxan hade de krossat kassan med. Fått med sig en summa med pengar samt lite cigg. Polisen kommer. Runt 20-tiden är alla klarar  och åker iväg. De hittade bilspår och det finns tips om vilken sorts bil de kan röra sig om också. Så min kväll spenderades i chock, med poliser, ett x antal samtal till polisen och sen äntligen hemma hos Krille.

Ni kan läsa om det här:
http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/bevaepnade_raanare_i_maaleraas


Det kunde ha varit jag.... Nu är jag faktiskt mer rädd för att jobba kvällar själv.. Som tur väl är har jag inte ensam kvällstid på ett tag. Kanske hinner samla mig tills dess. I ett litet samhälle kan visst sånahär otäcka saker hända.
2009-12-12 @ 11:35:57 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91