30 mars, ARG

I helgen var der barnvaktning. Igår när jag vaknade kände jag mig bakfull, likt hela dagen. Det tar på krafterna när man inte får sova eller vila. Men det uppskattades iaf och barnen vill ha oss som barnvakt igen och då en vecka. Tåls att tänka på säger jag! I lördags kväll när jag hade gjort något på övervåningen och gick ner stod Krille och Emil där nere. Kille sa att Emil ville ge mig en kram s jag börjde mig ner och fick världens gosigaste kram av den lilla krabaten. Och igår på morgonen var det väldigt mycket härmning av mitt "ojoj" från hans sida och han poängterade även "Nanna tött?!", "Ja, Emil, Anna är väldigt trött" vilket resluterades i Emils "aah...". Små barn, små barn.

Från detta gosiga till en mer aggresiv Anna i dagen läge.

13.00 skulle jag vara på UM, jag står och väntar för dörren var låst.. Tänkte att hon kanske hade lunch och skulle öppna sen. Jag började bli orolig och ringde. Det visade sig att dom hade flyttat till andra sidan av stan typ. Hon hade glömt att infomera en smärt chockad Anna om detta. Jag springer till Willysparkeringen och hämtar min bil, vet knappt vart jag ska. Ingen aning om var jag ska parkera så jag gör det vid Victoriavallen och springer bort dit jag ska. Anfådd springer jag runt och letar, hittar tillsut henne och berättar att jag ska vara hos sjukgymnasten om 10-15 minuter så allt får gå väldigt snabbt. Blodtrycket var högre än vanligt men jag hade gott skäl till det. Får reda på att jag kunde få mina ppiller för 120 kr för 12 månader, när jag annars betalr 220 per kvartal. Men detta var något nytt som hade införts fram till att man var 21. Vilket innebär att apoteket inte har infomerat mig om detta de senaste gångerna utan glatt tagit för mycket betalt. Jag kunde ha tjänat runt 400 kr.. Tack så jävla mycket!
Jag stressar vidare till sjukgymnasten, 5 min försent kommer jag inflåsande och ber om ursäkt. Därefter ska jag till apoteket för att hämta ut mina piller. Det var kö.....när det är min tur så står det inte för hur många månder jag ska ta ut. Jag säger ett år och infomerar. Dom kan inte ge ut, dom måste ringa till henne. Jag säger att det inte är någon idé för att hon svarar aldrig. Men sätter mig och väntar. Får en ny, undrar om det är första gången jag ska ha dom och jag svarar nej och berättar som det är. Då upptäcker den andra kärringen att det inte står hur mycket jag ska ha och går o försöker ringa... SUCK! Hon kommer tillbaka, säger att hon inte kan ge mig några och berättar även att dom inte har så stor förpackning hemma men att dom får det i morgon...eller nej, på onsdag.

Apoteket är bland det värsta jag vet. SEG, OTREVLIG, INKOMPITENT och trög personal är vad det innehåller. Herregud, jag kommer med ett recept, ätit innan, säger hur mycket det ska kosta... Är trevlig...

BLIR man arg eller blir man ARG?! Fan ta dom om dom inte har ringt henne och skaffat hem ett stort paket. Inte nog med att jag har betalat en jävla massa för mycket, dom är helt efterblivna.


Ursäkta att jag är arg, men tack vare dom förstördes hela min dag. Jag var glad, hade min vårjacka o solen i ögonen. Men apoteket förstöde min dag och försenade mig med över 1 timme i pluggande. Tack så mycket.



Trots allt är det 1 år och 5 månader idag tillsammans med älsklingen som inte är hos mig idag :( <3 Jag älskar dig mest ändå :)
2009-03-30 @ 19:46:07 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Carro

Visste du inte att tant Helena hade flyttat?? Herregud det var jag vetat länge, jag borde sagt nått till dig :P Stackars Anna. Men du hade iaf din svårjacka på dig, brudet! puss

2009-04-03 @ 14:51:38
URL:
http://lillstrumpas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91