27 september

Lycklig? Ibland och ibland inte. Ibland drömmer jag mig bort lite för mycket och glömmer allt elende som har med vardagen att göra. När jag vaknar upp från mina drömmars land blir jag ledsen och lite mindre lycklig. Vardagen har liksom tappat sin guldkant. Allt går på rutin. Si och så. Aldrig något spännande utan allt är uträknat.


Ja, så var det ju detta med lönen också. Jag blir så förbannat arg! Vårt sista samtal avslutades med att jag skulle få den  timmen som var godkänd (200:-, för en fattig människa är 200kr väldigt mycket). Min lönespecifikation kom i fredags, utan den timmen jag blev lovad. Tack gode gud att jag slippet det stället. Orken att kämpa för dedär pengarna är borta. Jag vill inte ha med henne att göra. Jag hoppas hon blir bortkörd med ögona böj. Detta är inte rätt. Man behandlar inte anställda på detta vis. Jag orkar inte ringa till facket igen heller. På så sätt går jag ju "bakom" hennes rygg. Yeah, right. Lev i 2000-talet och se vad facket egentligen är till för. Nu kanske jag är lite väl utelämnande men när en chef inte håller det hon lovar trots man har pratat om det...då är det fan nog!
2009-09-27 @ 12:28:08 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91